ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ПІШОХІДНИЙ. БЕЗПЕКА – ПОНАД УСЕ

Протягом останніх років у більшості великих міст України спостерігається стрімке зростання кількості дорожньо-транспортних пригод, у яких гинуть і отримують травми сотні людей. Місто Хмельницький серед них, на жаль, не виняток, бо тільки протягом 2016 року в порівнянні з 2015-м кількість ДТП з постраждалими тут зросла на 42,2 %. За 7 місяців 2017 року кількість ДТП з постраждалими в місті дещо зменшилася (на 7,5), але все рівно за цей час тут сталося понад 150 ДТП з постраждалими, в яких 7 осіб загинуло і 197 були травмовані, в т.ч. 26 дітей.

Погано і те, що така ситуація дуже часто залишається поза увагою місцевої влади, патрульної поліції та інших органів, які б мали консолідувати свої зусилля для зниження рівня аварійності і дорожньо-транспортного травматизму. Так, вони ремонтують дороги, міняють світлофори, наносять дорожню розмітку, патрулюють на вулицях. Але для належного забезпечення безпеки дорожнього руху цього вже замало. Тому все частіше ініціативу щодо вирішення цієї проблеми проявляють самі учасники дорожнього руху, які об’єднується в громадські  організації чи рухи і розробляють різні проекти, спрямовані на  підвищення безпеки і комфорту дорожнього руху у своїх містах. Один з таких проектів  нещодавно з’явилася і в місті  Хмельницькому в рамках соціальної ініціативи «Хтось не зробить!», яку підтримала Патріарха комісія у справах молоді  Української Греко-Католицької Церкви. Проект називається «Безпека на дорогах», а його координатором став місцевий велоактивіст Сергій Коваль.  

Нещодавно разом з представниками ГО "Молодь за майбутнє"  Сергій Коваль відкрив у місті Хмельницькому «Академію пішоходів», першими  слухачами якої стало зо два десятки молодих людей. Як голові громадської Спілки захисту пішоходів, мені довелося читати для них лекцію (див. презентацію) й відповідати на різноманітні запитання.

Перед цим довелося ознайомитися з транспортною інфраструктурою міста  та вивчити характерні проблеми цієї інфраструктури, що впливають на безпеку і комфорт хмельницьких пішоходів. Отож, розмова була предметна і дуже конструктивна, адже говорили ми не тільки про статистику дорожньо-транспортного травматизму, а й   про конкретні причини, які до цього призводять, зокрема на вулично-дорожній мережі Хмельницького та як можна уникнути небезпечних ситуацій.  Дуже добре, що ця  тема зацікавила й місцевих журналістів, які достатньо професійно висвітлили її у своїх сюжетах та публікаціях: див. тут:

А наступного для разом із координатором проекту "Безпека на дорогах" ми побували на прийомі у Хмельницького міського голови Олександра Симчишинима й під час розмови донесли до нього нашу стурбованість ситуацією з дорожньо-транспортним травматизмом, зокрема, серед пішоходів. Крім цього висловили міському голові конкретні пропозиції щодо вирішення в місті цієї проблеми на основі кращого вітчизняного і європейського досвіду. Зі свого боку  Хмельницький голова також висловив стурбованість щодо підвищення рівня аварійності на дорогах міста та щодо збільшення кількості ДТП за участю п'яних водіїв. Відтак, вирішили, що міська влада і громадськість спільно працюватимуть над цими проблемами, зокрема, засобами соціальної реклами, профілактичної та роз'яснювальної роботи і т.п.

Про те, як пішоходам не стати жертвою ДТП ми також говорили під час ток-шоу «Момент істини», що виходить на телеканалі TV7

Сподіваюся, що проект «Безпека на дорогах», започаткований у м. Хмельницькому,  матиме результативне продовження і стане гарним прикладом для інших українських міст.

 

Віктор Козоріз,

віце-президент ГО «Товариство учасників руху»,
голова громадської спілки захисту пішоходів «За безпеку пішоходів!»